prof. Politechniki Wrocławskiej, przewodniczący Okręgowej Komisji Kwalifikacyjnej
Dolnośląskiej OIIB, autor publikacji technicznych, propagator betonowych nawierzchni drogowych
Prof. dr hab. inż., professor magnus Politechniki Wrocławskiej, ekspert z zakresu budownictwa drogowego.
Zajmuje się badaniami obiektów infrastruktury transportowej (dróg i lotnisk). Jest autorem lub współautorem ponad 250 publikacji zamieszczanych w renomowanych czasopismach naukowych, w tym pięciu monografii i książek. Kierował 14 projektami badawczymi. Jest autorem ponad 550 raportów dla gospodarki.
Jego działalność naukowa, realizacja projektów badawczych oraz prac dla gospodarki spowodowały, że powstało wiele wdrożeń i innowacyjnych rozwiązań, które dają wymierne korzyści dla gospodarki.
Na Politechnice Wrocławskiej stworzył akredytowane Laboratorium Badawcze Obiektów Infrastruktury Transportowej. Opracował metodę oceny nośności nawierzchni lotniskowych ACN–PCN, za którą otrzymał nagrodę Szefa Techniki Wojska. Jest autorem monografii na temat nawierzchni betonowych, która została nagrodzona przez Ministra Infrastruktury. Publikacja dała podstawę do rozwoju nawierzchni betonowych w Polsce. W wyniku realizacji projektu z europejskiego konkursu pn. „EUREKA” zaprojektował i wdrożył w Polsce nawierzchnie betonowe bez szczelin poprzecznych – pierwszą na lotnisku w Łodzi, a kolejne, na zlecenie GDDKiA, na autostradach A4 oraz A2. Aktualnie taka nawierzchnia jest wykonana na drodze ekspresowej S7 Warszawa–Gdańsk.
Antoni Szydło jest autorem Katalogu Typowych Konstrukcji Nawierzchni Sztywnych dla GDDKiA. Korzystają z niego projektanci, wykonawcy oraz inwestorzy. Według katalogu zostało zaprojektowanych i wybudowanych ponad 900 km autostrad oraz dróg ekspresowych o nawierzchni betonowej, a także ponad 6000 km dróg samorządowych. Opracował też publikację pt. „Wytyczne wykorzystania materiałów pochodzących z recyklingu istniejących nawierzchni i powtórne ich wykorzystanie”. Na jednym z lotnisk zastosował innowacyjne rozwiązanie odprężania istniejącej betonowej nawierzchni za pomocą metody rezonansowej i wykonał projekt nowej nawierzchni lotniskowej z wykorzystaniem odprężonego materiału. Opracował koncepcję innowacyjnych nawierzchni z betonu cementowego na 10 obiektach mostowych w ciągu drogi S7 Warszawa–Gdańsk i sprawował nadzór naukowy nad ich realizacją.
Jest współautorem Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych oraz wzorców i standardów do projektowania dróg.
W dowód uznania i wkładu w rozwój transportu oraz infrastruktury transportowej w Polsce Antoni Szydło został odznaczony Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski.