Kreator
Budownictwa Roku

— 2017 —

Radosław Koelner

prezes zarządu Rawlplug S.A.

 

Tytuł Kreator Budownictwa Roku 2017 otrzymała również firma

Rawlplug S.A.

 

Jest absolwentem Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku nauki polityczne – niemcoznawstwo. Od początku trwania swojej kariery zawodowej związany jest z Rawlplug S.A. (wcześniej Koelner S.A.). Dzięki połączeniu ambicji i pełnego zaangażowania w życie i rozwój firmy udało mu się przekształcić rodzinne przedsiębiorstwo w firmę o globalnym zasięgu, odnoszącą sukcesy na rynku międzynarodowym. Od wielu lat Radosław Koelner chętnie angażuje się w aktywności we wszystkich obszarach firmy, uważnie obserwując i analizując zachodzące w nich procesy. Dzięki temu szybko i sprawnie piął się po szczeblach kariery. Przyjęty sposób postępowania pomógł mu w badaniu działań firmy na każdym z możliwych poziomów. Jego żywe zaangażowanie sprawiło, że naturalnie osiągnął pozycję profesjonalnego lidera. Od 1999 roku pełni rolę prezesa zarządu Rawlplug S.A.

 

Ciągły rozwój i kreowanie nowych rozwiązań

W 2013 roku wyznaczył Pan nową strategię rozwoju firmy. Czy może Pan o tym opowiedzieć i ocenić,  jak wpłynęło to na kondycję spółki?
Rok 2013 wyznaczył nowe cele w strategii organizacji, przede wszystkim rozwój marki Rawlplug, pod którą tworzymy i sprzedajemy nasze produkty o najwyższej, światowej jakości. W celu zaznaczenia tego kierunku zdecydowaliśmy się zmienić nazwę i wyraźnie podkreślić znaczenie znaku towarowego Rawlplug dla rozwoju naszej grupy. Rawlplug S.A. po kolejnych etapach zmian stał się centralną spółką dystrybucyjną, której bezpośrednimi dostawcami są zakłady produkcyjne grupy oraz zewnętrzni dostawcy towarów. Nowa strategia nie zmieniła sposobu działania organizacji. Marka Koelner niezmiennie jest obecna i promowana na wielu rynkach Europy. Teraz mogę stwierdzić, że zmiana nazwy na Rawlplug S.A. pozwoliła nam na silny i globalny rozwój jako producenta zamocowań pierwszego wyboru.

Innowacyjność ma swoją cenę. Czy rozwój nowoczesnych technologii ma znaczenie w branży zamocowań i elementów złącznych?
Jak najbardziej. Przez szereg inwestycji związanych z rozwojem rozbudowaliśmy działalność laboratoriów, w których ciągle szukamy rozwiązań za pomocą nowych technologii, zarówno przy obróbce wyrobów z tworzyw sztucznych, jak i metalowych. Technologicznie wysoką poprzeczkę postawiliśmy sobie przy pracy nad innowacyjnymi produktami z zakresu mocowań wklejanych. Wiele prób, testów i poważnych kontraktów to potwierdziło, więc śmiało mogę powiedzieć, że inwestycja w rozwój nowych technologii – mimo swojej ceny – zawsze będzie się opłacała.

Czy w perspektywie najbliższych kilku lat planują Państwo ekspansję na nowe rynki?
Jak już wspominałem, zmiana nazwy na Rawlplug otworzyła nam nowe możliwości rozwoju. Determinacja i doświadczenie naszych pracowników doprowadziły nas do momentu, w którym nasze produkty stały się wyborem klientów w takich krajach jak Australia, RPA, Zjednoczone Emiraty Arabskie. Celowo nie wymieniłem krajów europejskich, w których Rawlplug jest od wielu lat obecny w każdym segmencie handlowym dla branży budowlanej: od DIY do inwestycji. Jednak ambicja nie pozwala nam się zatrzymać. W najbliższym czasie znajdą Państwo nasze produkty na nowych rynkach, między innymi w Stanach Zjednoczonych, które mają olbrzymi potencjał, zarówno pod względem rozwoju, jak i zysku dla firmy.

Jesteście Państwo firmą międzynarodową. Czy podejmowane są jakieś aktywności na rzecz środowiska lokalnego?
Centrala, główne zakłady produkcyjne i obsługa logistyczna zlokalizowane są na rynku lokalnym. Na potrzeby rozwoju sprzedaży krajowej powołaliśmy spółkę Koelner Polska, która obsługuje klientów z podziałem na charakter działalności. Produkty oferowane są od marketów budowlanych poprzez hurtownie do sprzedaży na inwestycje. Oczywiście do takiego schematu działania została stworzona odpowiednia struktura pracownicza oparta na wykwalifikowanej kadrze oraz doskonałej obsłudze serwisowej. Jeśli chodzi o działania związane ze zrównoważonym rozwojem, Rawlplug angażuje się w wiele kampanii społecznych oraz sportowych na rynku lokalnym, co pozwala na budowę świadomości marki wśród przyszłych i obecnych klientów.

Jaki jest najnowszy lub najważniejszy kontrakt podpisany przez firmę?
Trudno wybrać ten najważniejszy, więc wymienię tutaj kilka przykładów wskazujących na olbrzymi potencjał zamocowań produkowanych w naszej fabryce. Jednym z nich jest kontrakt z największą grupą zakupową w Europie, właścicielem popularnych marketów budowlanych, dla której przygotowujemy markę własną opartą na zamocowaniach i elementach złącznych. Warto również wspomnieć o współpracy z australijskimi kopalniami odkrywkowymi, gdzie dostarczamy specjalistyczne śruby do maszyn wydobywczych, przez co produkty te muszą spełniać najwyższe wymogi jakości i bezpieczeństwa. Do naszych odbiorców możemy zaliczyć również czołówkę branży motoryzacyjnej – marki takie jak Mercedes, Volkswagen, BMW. Z dumą mogę stwierdzić, że w każdym przypadku ważnego kontraktu nasz asortyment został wybrany spośród produktów renomowanych producentów, co świadczy o ogromnym zaufaniu do marki Rawlplug.

Co Pana zdaniem należy zrobić, by znaleźć się wśród tych największych firm?
Jesteśmy nastawieni na ciągły rozwój, wdrażanie nowych rozwiązań, a także na upór w dążeniu do założonych celów. Muszę również wspomnieć o ludziach, którzy łączą w organizacji te wszystkie cechy. Bez nich i bez skutecznej strategii trudno by było dogonić konkurencję.

 


Tytuł Kreator Budownictwa Roku 2017

otrzymała również firma 

Rawlplug S.A.
ul. Kwidzyńska 6
51-416 Wrocław
tel. 71 326 01 00
www.rawlplug.com

Projekt i wykonanie EVIONICA