Kreator
Budownictwa Roku

— 2016 —

Artur Pławny

dyrektor ds. marketingu i strategii produktowej fischerpolska Sp. z o.o.


Tytuł Kreator Budownictwa Roku 2016 otrzymała również firma
fischerpolska Sp. z o.o. 
 

Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego. Z marką  fischer związany zawodowo od 16 lat. Zainteresowania biznesowe ukierunkowane na strategie zarządzania marketingiem, produktem i sprzedażą. Prywatnie ceni inspirujące spotkania z ciekawymi ludźmi, dobre książki, sport oraz wypoczynek z rodziną.

Kurs na innowacje i bezpieczeństwo

Jakie jest Pana pierwsze skojarzenie, kiedy myśli Pan o marce fischer i produktach, które ona oferuje?
Bezpieczeństwo. I to w każdym wymiarze. Niezależnie od tego, czy nasze produkty podtrzymują elementy konstrukcyjne mostu, przez który codziennie przejeżdżają tysiące pojazdów, czy obrazek w dziecięcym pokoju. Każde mocowanie musi być stabilne i pewne – nie uznajemy żadnych kompromisów w zakresie bezpieczeństwa naszych produktów. Wybierając kołek rozporowy czy kotwę fischer, zarówno specjaliści, jak i hobbystyczni majsterkowicze powierzają nam bezpieczeństwo własne i swoich najbliższych. Profesjonalni wykonawcy na całym świecie sięgają po nasze produkty, ponieważ wiedzą, że w ślad za nimi idą pewność i bezpieczeństwo. Najlepszym dowodem, jak bardzo ważny jest dla nas ten aspekt, jest nasza tegoroczna kampania „Gwarancja bezpieczeństwa”. Od ponad 60 lat fischer stawia na innowacyjne oraz bezpieczne rozwiązania. Przez cały ten czas nasi inżynierowie w działach rozwoju w siedzibie firmy w Waldachtal opracowują coraz lepsze i bezpieczniejsze rozwiązania. Żaden produkt naszej marki nie może trafić do sprzedaży, jeśli nie przejdzie wewnętrznych testów wytrzymałościowych i obciążeniowych. Bierzemy także udział w pracach wiodących międzynarodowych organizacji, które określają normy i przepisy z zakresu techniki zamocowań, a nasze produkty posiadają stosowne aprobaty i certyfikaty techniczne.

„Gwarancja bezpieczeństwa” to priorytet dla firmy. Na czym ona polega?
Wszystkie wartości, jakie kryje w sobie „Gwarancja bezpieczeństwa”, odzwierciedla logo stworzone na potrzeby kampanii – koło 360 stopni. Chcemy podkreślić, że nie zajmujemy się wyłącznie produkcją i sprzedażą, lecz także wspieramy klientów w każdej możliwej dziedzinie: od innowacyjnego i bezpiecznego produktu przez profesjonalny serwis i doradztwo techniczne po specjalistyczną wiedzę udostępnianą w formie szkoleń, oprogramowania oraz konferencji. Znak „Gwarancji bezpieczeństwa” ma za zadanie tylko przypominać o naszych standardach, a te stanowią wartość dodaną do każdego produktu, który opuszcza zakłady produkcyjne fischer.  

Co jeszcze – poza bezpieczeństwem – decyduje o sile marki fischer na globalnym i polskim rynku? 
Bezpieczeństwo to oczywiście podstawa, ale na filozofię marki, której jesteśmy wierni od samego początku, składają się także takie wartości jak innowacyjność, rzetelność i odpowiedzialność. Każda z nich jest dla nas cenna i wszystkie się ze sobą ściśle wiążą. Dążąc do innowacji, stale szukamy nowoczesnych metod dopasowanych do konkretnych potrzeb odbiorców. Naszym celem od zawsze jest kompleksowość – według nas kupujący mocowanie nie zaopatruje się wyłącznie w kołek czy wkręt. Oferujemy mu więc wieloelementowy system rozwiązań, w którego skład wchodzą np. profesjonalne programy obliczeniowe dla projektantów, help desk, serwis i szkolenia. Równie ważne jest nowatorstwo – to dla nas nie tylko pionierskie rozwiązanie, ale również podążanie z duchem czasu, pełna otwartość na zmiany i doskonalenie. Ta kombinacja od wielu lat pozwala nam utrzymywać się na szczycie i zdobywać przewagę nad konkurencją. Niezwykle istotna jest także jakość samych produktów – fischer oferuje rozwiązania, które często wyznaczają standardy w branży: bezpieczne, sprawdzone, innowacyjne i wykonane z najlepszych materiałów i komponentów. 

Fischer ma bardzo szeroką ofertę. Do kogo jest ona adresowana i kto jest dla Was odbiorcą priorytetowym? 
Tak, to prawda. W ofercie mamy ponad 14 tys. produktów różnego typu, a w gronie naszych klientów znajdują się zarówno projektanci, architekci, monterzy, dystrybutorzy, jak i hobbyści lubiący po prostu majsterkowanie. Na potrzeby wewnętrzne wyodrębniliśmy cztery główne kanały: Inwestycje, Trade, DIY i OEM. Z myślą o dwóch pierwszych kładziemy nacisk na profesjonalne doradztwo oraz certyfikację rozwiązań. Chcemy, by profesjonaliści mieli poczucie, że wybierane przez nich produkty „z rybką” gwarantują niezawodność. W kanale DIY bezpieczne mocowania muszą przede wszystkim gwarantować bezpieczeństwo najbliższych, którzy na co dzień użytkują przedmioty zamocowane na naszych systemach. W najbliższym czasie chcemy skupić się na utrzymaniu obecnych udziałów rynkowych oraz zdobyciu nowych rynków, które uznajemy za rozwojowe. Podstawowym celem wciąż pozostaje rozwój poprzez innowacyjne podejście do produktów, procesów i sposobów komunikacji z klientem. Aktualnie jesteśmy w trakcie implementowania nowej strategii rozwiązań aplikacyjnych naszych produktów dla DIY, kończymy projekty nowych wizualizacji i propozycji dla wszystkich kanałów. Osobną kwestią jest linia rozwiązań dedykowana sprzedaży bezpośredniej, szczególnie podatnej na optymalizację kosztów i efektywność zastosowań. Rozwijamy także kontakty eksportowe w krajach bałtyckich oraz w Kazachstanie. Zwiększamy udział u klientów OEM poprzez staranną analizę potrzeb tego wymagającego rynku. 

Jakie nowe produkty marki pojawiły się w tym roku i co planują Państwo wprowadzić w 2017 roku?
Rok 2016 upłynął pod znakiem dwóch ważnych nowości produktowych – śruby do betonu ULTRACUT FBS II oraz opaski mocującej Kable-Fix R. ULTRACUT to nowa, ulepszona śruba przeznaczona do zastosowania zarówno w betonie zarysowanym, jak i niezarysowanym. Posiada imponujące parametry wytrzymałościowe, jest bezpieczna, a dzięki specjalnie hartowanemu gwintowi i jego geometrii można ją łatwo zamontować. Z kolei Kable-Fix R jest mocowaniem przeznaczonym dla bardzo szerokiej grupy odbiorców. 
To elastyczna opaska umożliwiająca łączenie przeróżnych elementów. Znajdzie zastosowanie zarówno w profesjonalnej pracowni, jak i w przydomowym ogródku. Niebawem zaprezentujemy też nowy katalog wkrętów do drewna. W 2017 roku na polski rynek trafią rewolucyjne kołki ramowe – uniwersalny DUOPOWER i kołek do pustych przestrzeni DUOTEC. Zaprezentujemy również zupełnie nowy system SaMontec. 

Na niedobór pracy zawodowej z pewnością Pan nie narzeka. Jak w takim razie ładuje Pan baterie i skąd czerpie energię?  
Uważam, że najlepszą metodą motywacji jest samorozwój. Pasja czy hobby to podstawa dla aktywnych osób, bo z czasem pozwalają odkryć niesamowitą różnorodność doświadczeń życia. Uwielbiam dobre książki, sport, ciekawią mnie nowe miejsca. Odpoczynek z rodziną najbardziej mnie odpręża, ale niestety dla najbliższych zawsze mam za mało czasu. Bardzo cenię sobie również spotkania z interesującymi ludźmi. Umiejętność dawania z siebie jak najwięcej oraz prawdziwa pasja bycia „dla” kogoś lub czegoś to najlepsza droga do poznania samego siebie i najlepszy akumulator na całe życie.   
 


Tytuł Kreator Budownictwa Roku 2016

otrzymała również firma 

 

fischerpolska Sp. z o.o. 
ul. Albatrosów 2
30-716 Kraków 
tel. 12 290 08 80
www.fischerpolska.pl

Projekt i wykonanie EVIONICA