ul. Marconich 2 lok. 2, 02-954 Warszawa, tel. 22 651 91 45
www.gmv.pl
Od 15 lat działamy na polskim rynku dostarczając naszym Klientom – firmom dźwigowym – podzespoły do dźwigów hydraulicznych. Wspieramy też architektów i inżynierów budownictwa w realizacji nawet najbardziej nietypowych zamówień. Intensywny rozwój budownictwa jest dla nas inspiracją do poszerzania oferty i wdrażania nowych rozwiązań.
Firma GMV istnieje od 50 lat. Jest największym na świecie producentem zespołów napędowych do dźwigów hydraulicznych. Jest też jedyną firmą produkującą zarówno dźwigi hydrauliczne, jak i elektryczne z własnymi, oryginalnymi napędami. Swoje wyroby dostarcza tysiącom firm dźwigowych na całym świecie, w tym koncernom, które oferują dźwigi ostatecznym odbiorcom, lecz już pod własną marką. Dzięki takiej strategii GMV może koncentrować się na produkcji i współpracy z projektantami. Użytkownikom dźwigów GMV zapewnia wsparcie lokalnych przedstawicieli, polegające na montażu urządzeń, ich konserwacji oraz 24-godzinnym serwisie. Tę strategię, stosowaną z powodzeniem od lat, firma nazwała GLOCAL: GLObalny producent i LOKALne wsparcie.
Branża dźwigowa nie jest szczególnie eksponowana, ale w ciągu 15 lat dzialalności GMV Polska jej znaczenie w polskim budownictwie zdecydowanie wzrosło. Przyczyniły się do tego zarówno wymogi unijne, które zobowiązują inwestorów do zapewnienia dostępności obiektów osobom niepełnosprawnym, jak i tendencje na rynku nieruchomości do podwyższania komfortu użytkowania budynków. My w pełni wykorzystaliśmy tę szansę.
Co osiągnęliśmy?
Obecnie firma GMV ma ponad 50% udziałów w polskim rynku dźwigów hydraulicznych. Współpracujemy z architektami i inżynierami budownictwa przy różnych projektach, wspomagając ich np. w realizacji indywidualnych zamówień, jak dźwigi specjalnego przeznaczenia czy panoramiczne. Współpracujemy również z większością firm dźwigowych w kraju. Dostarczamy im produkowane przez nas podzespoły i dźwigi. Mamy bardzo szeroką ofertę; jest w niej wiele unikatowych rozwiązań, zwłaszcza do dźwigów z napędem hydraulicznym, co daje nam istotną przewagę nad konkurencją. Zresztą GMV to jeden z pionierów wdrażania dźwigów hydraulicznych w Polsce. Udało się nam zwiększyć ich udział w rynku dźwigowym z kilkudziesięciu sztuk rocznie – 15 lat temu do kilkuset – obecnie. To wszystko jest oczywiście powodem do sporej satysfakcji.
Rozwiązania dla budownictwa komercyjnego
Skończyła się hossa w budownictwie mieszkaniowym, ale trwa w komercyjnym. Dla nas, jako producenta różnych rodzajów dźwigów, dostarczającego swoje rozwiązania głównie na pojedyncze inwestycje, jest to korzystny trend, bo możemy liczyć na więcej zamówień. Gdy zawieszone zostają budowy wielkich osiedli mieszkaniowych, na których o zamówienia konkurują firmy dźwigowe z całego świata, nasz udział w rynku rośnie. Utrzymuje się bowiem zapotrzebowanie na budynki wysokiej klasy: hotele, urzędy, szpitale, obiekty handlowe i biznesowe, pojedyncze budynki mieszkalne. Te inwestycje to około 50% zamówień na rynku dźwigowym, a podczas kryzysu nawet więcej. Generują one zapotrzebowanie na dźwigi samochodowe i towarowe, w których się specjalizujemy.
Dodatkowo wzbogaciliśmy naszą ofertę o schody i chodniki ruchome przeznaczone np. do galerii handlowych. Dzięki temu weszliśmy do ekstraklasy – teraz jesteśmy jedną z niewielu firm z branży, która zapewnia tak szeroki pakiet produktów. Wyprzedzamy innych producentów także pod względem oferty dźwigów przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wśród naszych standardowych rozwiązań są urządzenia o udźwigu od 250 kg – w przypadku najmniejszych wind Home Lift® aż do 12,5 t – w przypadku ciężkich dźwigów towarowych. Możliwości innych firm w tym zakresie zwykle kończą się na trzech tonach.
Oszczędnie i komfortowo
Windy Home Lift® to nasz nowy, bardzo udany produkt. Po jego wprowadzeniu w 2011 r. znacząco wzrosła nam sprzedaż. Szczególną cechą tych urządzeń jest to, że są one zgodne z dyrektywą maszynową, ale mają takie funkcje, jak dźwig: są wyposażone w automatyczne drzwi i zapewniają samoczynny przejazd. Ich ogromnym atutem jest jednofazowy napęd i bardzo mała moc silnika – zaledwie 2,2 kW, czyli mniej niż pobiera czajnik elektryczny. Dzięki temu nie trzeba martwić się o zasilanie i przydział większej mocy. Home Lift® bez problemów można montować nie tylko w nowo wznoszonych obiektach, ale i w istniejących.
Sposób na większy parking
Dźwigi samochodowe to nowy segment rynku dźwigowego, dynamicznie rozwijający się w Polsce. Choć w wielu inwestycjach tnie się koszty, popyt na nie rośnie. Dźwigi samochodowe pozwalają bowiem oszczędzić sporo cennej powierzchni, którą trzeba by było przeznaczyć na podjazdy, a może być ona wykorzystana np. na miejsca parkingowe. Chętnie montuje się je więc w budynkach stawianych na małych, bardzo drogich działkach w centrach miast lub w tzw. plombach, które mają garaże podziemne, często dwu- lub trzypoziomowe. Zwykle tylko w ten sposób można zapewnić użytkownikom wystarczającą liczbę miejsc parkingowych i dobrze sprzedać lub wynająć budynek. Generalnie im większa jest potrzeba efektywnego wykorzystania powierzchni, tym popularniejsze stają się różne dźwigi, zarówno samochodowe, jak i towarowo-osobowe. Te ostatnie umożliwiają nie tylko lepsze wykorzystanie powierzchni, ale i usprawnienie pracy w magazynach czy halach produkcyjnych.
Dźwigi do budynków przyjaznych środowisku
Obecnie coraz więcej nowo wznoszonych obiektów w Polsce poddaje się certyfikacji środowiskowej – uzyskanie certyfikatu LEED lub BREEAM znacznie podnosi wartość rynkową obiektu. Biorąc pod uwagę ekologię, ekonomię i ergonomię, w takich budynkach powinno się montować przede wszystkim dźwigi z napędem hydraulicznym. Dźwigi te są o połowę lżejsze od elektrycznych o tym samym udźwigu. Łatwiej się je więc produkuje, transportuje i montuje. Ze względu na mniejszą liczbę elementów i prostszą budowę są też zdecydowanie trwalsze. Ich eksploatacja jest tańsza przy podobnym poziomie zużycia energii dla obu rodzajów dźwigów. Ponadto wymagają one mniejszych i lżejszych szybów w stosunku do powierzchni kabin niż dźwigi elektryczne, których ciężkie napędy i przeciwwagi trzeba mocować w nadszybiu. Umożliwiają więc zaoszczędzenie powierzchni. Jedynym ograniczeniem w ich zastosowaniu może być mniejsza prędkość, ale ma to znaczenie tylko w budynkach wyższych niż 5-6 kondygnacji.
Na niekorzyść dźwigów elektrycznych przemawia też pewien mniej znany fakt. Obecnie w prawie każdym z ich silników stosuje się magnesy trwałe produkowane w Chinach z tzw. pierwiastków ziem rzadkich. Zapewniają one napędom dużą sprawność i moc przy małych gabarytach. Jednak pozyskanie surowca i wytwarzanie magnesów jest tak niekorzystne dla środowiska, że zmusiło to rząd chiński do nałożenia rygorystycznych norm na producentów – w efekcie ceny poszybowały w górę. Warto podkreślić, że GMV od lat rozwija technologię, w której nie stosuje się magnesów trwałych w dźwigach elektrycznych. Nasze dźwigi są naprawdę ekologiczne.
W najbliższym czasie chcemy iść w kierunku rozwiązań kompaktowych i oferować dźwigi z szybami najmniejszymi z możliwych, aby jeszcze bardziej ograniczyć przestrzeń niezbędną do funkcjonowania tych urządzeń. Dotyczy to nie tylko dźwigów osobowych, ale również samochodowych i towarowo-osobowych.
Realizacje
Dźwig GREEN LIFT® panoramiczny 630 kg w nowo powstałym centrum konferencyjnym w Urzędzie Dozoru Technicznego przy ul. Szczęśliwickiej w Warszawie. Kabina o wymiarach 1,1 x 1,4 m umożliwia korzystanie z windy osobom niepełnosprawnym. Szyb ze szkła i stali został zaprojektowany przez biuro architektoniczne przy współudziale GMV.
Dźwig GREEN LIFT® TML 1600 kg w Domu Pomocy Społecznej przy ul. Nowowiejskiej w Warszawie. Dźwig pracuje w szybie dostawionym do budynku, który został wkomponowany w XIX-wieczną fasadę. Kabina o wymiarach 1,4 x 2,4 m umożliwia transport łóżek szpitalnych oraz towarzyszącego personelu.
Dźwig towarowo-osobowy GPL® 4000 kg w nowej, rozbudowanej części Teatru Polskiego w Warszawie. Służy do przewozu dekoracji między sceną główną, magazynem a dekoratornią (wys. podnoszenia 22 m). Kabina jest bardzo szeroka w stosunku do głębokości, a drzwi otwierają się prawie na całą szerokość. Maszynownia znajduje się pod szybem. Bezawaryjną pracę dźwigu zapewnia wykorzystanie unikatowej w świecie technologii GMV Sweden ABTM 1:1.
Dźwig GREEN LIFT® 81.21 panoramiczny w zabytkowej kamienicy z lat 30. XX w. przy ul. Wiejskiej w Warszawie. Szyb został dobudowany do istniejącej klatki schodowej. Dawne okna zastąpiono szklanymi drzwiami windowymi, a światło dzienne dociera do wnętrza przez frontową ścianę szybu. Inwestycja wymagała zgody Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Dźwig GREEN LIFT® panoramiczny w biurowcu przy ul. Podbipięty w Warszawie.
To jeden z naszych najładniejszych dźwigów w Polsce. Stalowa konstrukcja szybu znajduje się w duszy przestronnej klatki schodowej. Całość została obudowana szkłem. Światło, które dociera przez szklany dach, nadaje wnętrzu przyjazny i niepowtarzalny charakter.
Dźwig GREEN LIFT® 81.21 panoramiczny w ekskluzywnym, dwupoziomowym sklepie mieszczącym się w kamienicy z lat 20. XX w. przy ul. Hożej w Warszawie. Przeznaczony do użytku dla klientów jako komfortowe uzupełnienie istniejących schodów. Ze względu na zabytkowy charakter budynku zastosowano dźwig z niskim podszybiem i nadszybiem. Kabina w kolorze seledynowym, drzwi szklane.
Dźwig samochodowy VL® w technologii GMV Sweden ABTM 1:1 w luksusowym apartamentowcu przy ul. Pięknej w Warszawie. Jego zastosowanie zapewniło podwójne miejsca parkingowe dla wszystkich apartamentów w dwupoziomowym garażu pod budynkiem. Przez trzy lata pracy urządzenia nie odnotowano żadnej jego awarii. To słynna szwedzka jakość.