Klimas Wkręt-met wraz z początkiem roku wprowadził nowe standardy merchandisingowe. Firma zainwestowała też w cykle szkoleń dla doradców handlowych, dzięki czemu producent skutecznie kontynuuje ekspansję na światowe rynki w ramach strategii GO GLOBAL.
Kamień, który przestaje się toczyć, obrasta mchem – mawiają niektórzy. Tylko trafny dobór współpracowników i nieustanny rozwój zespołu, może sprawić, aby niewielka rodzinna firma w ciągu trzech dekad urosła do miana lidera wśród europejskich producentów zamocowań budowlanych.
Rok 2023 – rokiem inwestycji w ludzi
Klimas Wkręt-met postawił w tym roku na swój team, sukcesywnie od początku 2023 podnosząc jego kwalifikacje. Potężny plan szkoleń zbiegł się w czasie z rozwojem marki na wielu torach, ale przede wszystkim wiąże się z nową strategią merchandisingową oraz nowościami produktowymi, w tym innowacyjnego łącznika THERMODRIVE V2.
Wszystko zaczęło się jeszcze w lutym spektakularnym spotkaniem ponad setki przedstawicieli handlowych oraz liderów regionów w Częstochowie. Podczas dwudniowego szkolenia znalazło się miejsce na podsumowania, omówienie nowej strategii merchandisingowej, podniesienie standardów sprzedażowych firmy oraz merytoryczne warsztaty z zakresu merchandisingu. Inicjatywa spotkała się ze znakomitym odbiorem, co już wyraźnie widać w ilościach przebudów, które wyspecjalizowane ekipy wykonują we współpracujących z marką punktach handlowych – a przecież nie minęła jeszcze połowa roku.
Akademia Kompetencji
To wszystko było jednak dopiero początkiem, impulsem, który dał ludziom nową energię do pracy. Klimas Wkręt-met stawia bowiem nie na przedstawicieli handlowych, stawia na doradców – ludzi kompetentnych, z ogromną wiedzą, takich, którzy z dużą dozą elastyczności są w stanie dopasować ofertę do konkretnych potrzeb sprzedażowych.
Lutowe spotkanie zainaugurowało więc całą serię szkoleń i warsztatów pod nazwą Akademia Kompetencji Klimas Wkręt-met. Tym razem zajęcia odbyły się już w mniejszych, regionalnych grupach. Dzięki temu uczestnicy mieli możliwość bezpośredniej interakcji z trenerem, a spotkania nie ograniczały się do wykładu, ale przyjęły aktywną warsztatową formę. Z doradcami Klimas Wkręt-met pracowali najlepsi trenerzy w branży: Roman Szymczak i Artur Dłubak.
Podsumowujące Kompasy
Po zakończeniu cyklu szkoleń z zakresu trade marketingu przyszedł czas na podsumowania i wewnętrzną wymianę wiedzy i informacji. Takie ewaluacyjne spotkania odbywają się w firmie każdego roku pod hasłem „Kompas”, a udział w nich bierze także kadra menadżerska. Po przerwie w spotkaniach bezpośrednich, wymuszonych pandemią, powrót do spotkań twarzą w twarz stał się także świetną okazją do lepszego poznania się.
- Element integrujący zespół jest dla nas bardzo istotny, dlatego podczas każdego szkolenia stawiamy również na integrację – mówi Bartosz Matuszczak, Dyrektor Sprzedaży Klimas Wkręt-met. - Takie spotkania dają szansę się poznać i porozmawiać nie tylko o pracy, ale też na zupełnie inne tematy. W ten sposób udaje nam się budować zgrany i chętny do współpracy, a przede wszystkim skuteczny, team – dodaje.
Trzy „Kompasy” – w Wanatach, pod Bydgoszczą oraz w Nadarzynie okazały się nie tylko dopełnieniem szkoleń, ale przede wszystkim czasem niezbędnej ewaluacji. Stanowiły także platformę wymiany poglądów, która pozwoliła lepiej zdiagnozować problemy i skutecznie je rozwiązywać.
- Już jesteśmy zachwyceni pracą naszych doradców – mówi Przemysław Michalski, Product Manager. - Mimo tego, że nasz projekt, związany z innowacyjną strategią merchandisingową, jest wciąż nowy, radzą sobie bardzo dobrze. Podobne praktyczne szkolenia odbyli też specjaliści z naszych spółek w Czechach i na Słowacji, zatem nasze hasło GO GLOBAL to nie są puste słowa i obietnica, to już się dzieje, nabierając realnych kształtów – dodaje.
źródło: informacja prasowa
fot. Klimas Wkręt-met