Deceuninck świętuje 30-lecie działalności w Polsce

Wspólnie ze swoimi klientami, partnerami i pracownikami Deceuninck uczcił 30-lecie działalności w Polsce. Jubileuszowa gala, która odbyła się 10 maja w Cukrowni Żnin, była doskonałą okazją do podsumowań i rozmów zarówno o przeszłości, jak i przyszłości firmy z siedzibą w podpoznańskim Jasinie.
17 zakładów produkcyjnych, prawie 4000 pracowników i ponad 4000 klientów w 90 krajach na całym świecie – tak w liczbach wygląda dzisiaj firma, która powstała w 1937 roku w Belgii i zaczynała od produkcji guzików oraz klamer. Obecnie Deceuninck to jeden z największych na świecie producentów systemów okiennych i drzwiowych z tworzyw sztucznych oraz systemów budowlanych. Za sukces organizacji odpowiada jej 35 oddziałów na całym świecie, a jeden z nich znajduje się w Jasinie pod Poznaniem.

18 lutego 1993 roku – to data utworzenia polskiej spółki, która zaczęła działać w małym biurze handlowym w Poznaniu. 30 lat później, ciągle blisko stolicy Wielkopolski, znajduje się dziś główne centrum dystrybucji na Europę Centralną. Zatrudniaj około 450 osób na działach ekstruzji, foliowania, pakowania, w magazynie oraz administracji, marketingu i sprzedaży. Ale za sukcesem firmy stoją zarówno jej pracownicy, jak i partnerzy, którzy poprzez wspólny rozwój, ciągłe doskonalenie się oraz wsparcie, umacniają wiodącą pozycję polskiego oddziału Deceuninck na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.

Wspólne świętowanie
Podsumowanie tych trzech dekad działalności pełne było wzruszeń, emocji oraz oklasków, które co rusz wypełniały historyczne mury kompleksu Cukrowni Żnin – pofabrycznych terenów, będących dowodem na umiejętne łączenie przeszłości z przyszłością, co doskonale wpisuje się w zrównoważoną strategię działania belgijskiego producenta. O tym aspekcie wspomnieli m.in. oprowadzający gości po obiekcie Andrzej Wojciechowski, dawny wieloletni pracownik Cukrowni Żnin oraz Marek Bulak, założyciel biura projektowego Bulak Projekt, który wygłosili prelekcję na temat procesu rewitalizacji tej wyjątkowej przestrzeni.

Uroczysty wieczór rozpoczął się od powitania zgromadzonych gości przez prowadzącą wydarzenie dziennikarkę i producentkę, Dominikę Matuszczak oraz gospodarza imprezy – Rafała Osińskiego, Dyrektora Sprzedaży w Deceuninck Polska. Następnie przyszedł czas na elegancką kolację, po której wystartowała oficjalna część gali. Rozpoczęła ją swoim wystąpieniem Katarzyna Rodziewicz – prezeska Fundacji Ronalda McDonalda, zapraszając do wzięcia udziału w cichej aukcji, w ramach której zgromadzeni goście mogli wylicytować unikatowe przedmioty – podarowane przez pracowników i partnerów Deceuninck oraz centralę firmy, samą Fundację, a także gościa specjalnego wieczoru. Dzięki wielkiej hojności i zaangażowaniu w ten szczytny cel wszystkich obecnych, udało się zebrać 20 tys. złotych na rzecz podopiecznych Fundacji. Środki wesprą powstanie trzeciego Domu Ronalda McDonalda, którego budowa ma ruszyć już wkrótce.

Następnie Luc Vankemmelbeke, CEO Deceuninck Europe, wygłosił przemówienie odnosząc się do strategii i planów na przyszłość organizacji oraz podkreślając ważną rolę polskiego oddziału dla całej Grupy Deceuninck. Po nim kilka zdań, w tym także słowa podziękowania – nie tylko dla obecnych, ale też dla wszystkich klientów, partnerów i całego zespołu Deceuninck Poland – powiedział Grzegorz Federowicz, Dyrektor Sprzedaży na Europę Środkową, podkreślając wartość silnych relacji i prawdziwego partnerstwa, opartego na lojalności zarówno w dobrych czasach, jak i tych pełnych wyzwań.

Kolejnym punktem wieczoru były specjalne podziękowania dla partnerów Deceuninck. Za wypracowanie wieloletnich relacji, które przełożyły się na zbudowanie pozycji jednego z liderów rynku branży stolarki okiennej i systemów budowlanych, producent wręczał przedstawicielom wybranych firm dyplomy okolicznościowe oraz sadzonki drzewek tlenowych – symbol trwałości współpracy i troski o przyszłość wspólnego świata. Nagrody wręczono w takich kategoriach jak: współpraca liczona w dekadach, liderzy rynku, udany start współpracy, projekty inwestycyjne, liderzy innowacji czy dynamika sprzedaży. Nie mogło zabraknąć również uhonorowania wieloletnich pracowników, którzy postawili solidne fundamenty pod budowę i rozwój firmy.

O tym, jak ważna jest współpraca całego zespołu, by osiągnąć sukces, przypomniał zgromadzonym swoim brawurowym występem gość specjalny – zespół DE MONO, „starszy” zaledwie o pięć lat od Deceuninck Poland. Występ muzyków pod wodzą Andrzeja Krzywego zwieńczył oficjalną część wydarzenia, którego finałem był przygotowany na tę okazję w barwach producenta urodzinowy tort.  

Odpowiedzialni za przyszłość
Mówiąc wiele o przeszłości, wyraźnie wybrzmiały również podczas tej uroczystości plany na przyszłość. Można powiedzieć, że ta rysuje się dla Deceuninck w barwach… zielonych, co wiąże się z jakże istotnymi dla producenta kwestiami zrównoważonego rozwoju. Firma zobowiązała się w 2022 roku do wyznaczenia celów w zakresie redukcji emisji zgodnie z założeniami inicjatywy Science Based Targets. Deceuninck dołączył tym samym jako jeden z pierwszych z branży do ogólnoświatowej grupy firm dostosowujących swoją działalność do postanowień paryskiego porozumienia klimatycznego, którego celem jest ograniczenie globalnego ocieplenia do 1,5°C. Firma – co zostało przypomniane przez samego CEO Grupy Deceuninck, Bruno Humbleta, w filmie wyświetlonym na początku uroczystości – zobowiązała się również w skali globalnej do zmniejszenia emisji CO2 o 60% do 2030 roku, a celem jest osiągniecie zerowej emisji netto do 2050 roku. Proces ten będzie wymagał zmiany sposobu pracy we wszystkich zakładach na całym świecie, jednak patrząc na dotychczasowe 30 lat rozwoju polskiego oddziału, te ambitne założenia mają jak największe szanse na realizację w ramach całej Grupy. Parafrazując myśl jednego z utworów muzycznej gwiazdy tego jubileuszowego wieczoru „Nie bójcie się marzeń, wszystko przecież jest dla Was”.

żródło: informacja prasowa

Projekt i wykonanie EVIONICA