Sponsoring jest formą marketingu cieszącą się rosnącym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. Ekonomiści zgodnie zauważają, że to właśnie sport jest jednym z najbardziej atrakcyjnych sponsoringowo obszarów. Beneficjentami są zarówno sponsorowane podmioty, jak i sami sponsorzy. Branża budowlana szczególnie upodobała sobie tę formę promocji. Powodów jest przynajmniej kilka. Po pierwsze, sponsoring jest subtelniejszą, mniej „agresywną” wersją reklamy. Ponadto budzi w odbiorcach pozytywne skojarzenia i pomaga kreować wizerunek firmy. Podmiotom działającym w sektorze budowlanym ułatwia dotarcie do klientów, których więź ze sponsorem przekłada się na późniejsze decyzje zakupowe.
Galeco od wczesnych lat swojej działalności angażuje się w działania wspierające lokalne kluby sportowe. Od 2020 r. współpracuje z Wilfredo Leonem – światowej sławy siatkarzem, który pełni rolę ambasadora marki. W ramach trzyletniego kontraktu sportowiec pojawia się w sezonowych kampaniach wizerunkowych Galeco.
Wypowiedź Anny Góral, specjalista ds. marketingu Galeco została zamieszczona w Inżynierze Budownictwa, wydanie 5/2021.