Na osobach tworzących biznes spoczywa odpowiedzialność na wielu płaszczyznach – za pracowników, partnerów handlowych, satysfakcję klienta. Firma KRISPOL poszła o krok dalej – do strategii CSR dołączyliśmy działania proekologiczne.
Troska o przyszłe pokolenia ma w tym momencie wymiar lokalny, ale stworzyliśmy internetową ścieżkę edukacyjną i dobrych nawyków uczymy między innymi w social mediach.
Szeroko pojęty temat zrównoważonego rozwoju podjęliśmy już jakiś czas temu. W ramach akcji „KRISPOL. Firma o zielonym sercu” edukujemy pracowników, jak prawidłowo segregować odpady, jesienią wspólnie posadziliśmy las.
Szczególną uwagę przykładamy też do procesu produkcji, gdzie udoskonalamy pakowanie – wszystkie opakowania powstają na wymiar, optymalizujemy zużycie surowców dzięki modułom optymalizacyjnym na maszynach, przykładamy dużą wagę do segregacji. W 2019 r. przekazaliśmy 185 ton odpadów PVC, co przełożyło się na ograniczenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery aż o 370 ton. W trosce o środowisko filtrujemy pyły powstające w lakierni, a także destylujemy rozpuszczalniki używane do płukania układu lakierniczego, dzięki czemu możemy używać ich ponownie.
Wypowiedź Mariusza Polusa, dyrektora produkcji w KRISPOL Sp. z o.o. została zamieszczona w Inżynierze Budownictwa, wydanie 5/2020.