Kreator
Budownictwa Roku

— 2016 —

Grupa SILIKATY Sp. z o.o.

Kruki, ul. Nowowiejska 33, 07-415 Olszewo-Borki, tel. 29 760 29 08
www.grupasilikaty.pl

Grupa SILIKATY Sp. z o.o. to jeden z czołowych w Polsce producentów wyrobów silikatowych do wznoszenia ścian zewnętrznych, konstrukcyjnych, działowych, fundamentowych, ogniowych i piwnicznych. Grupa powstała w 2004 roku z połączenia krajowych producentów, z których każdy posiadał kilkudziesięcioletnie doświadczenie w produkcji silikatów. Obecnie Grupa SILIKATY skupia 7 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych na terenie całej Polski: w Krukach k. Ostrołęki, Piszu, Przysieczynie, Ludyni, Leżajsku, Kluczach i Jedlance.

Synonim jakości i ekologicznego charakteru

Produkty oferowane przez firmę cechują wysoka jakość, a także ekologiczność. Jakie inne ich właściwości może Pan wymienić?
Materiały murowe Grupy SILIKATY to wyroby wyprodukowane wyłącznie z naturalnych surowców. W ich skład wchodzą piasek, wapno i woda. Piasek i wapno nasycane w procesie produkcji parą wodną twardnieją i zamieniają się w „sztuczny kamień” o bardzo dobrych właściwościach. Ściany budowane przy użyciu silikatów charakteryzują się zatem najwyższą wytrzymałością spośród dostępnych materiałów budowlanych używanych do wznoszenia murów. Przekłada się to nie tylko na trwałość budynków, ale i bezpieczeństwo ich użytkowania. Atutem silikatów jest bez wątpienia doskonała akumulacja cieplna. Silikaty na długo gromadzą ciepło, niwelując skutki zmian temperatur na zewnątrz budynku, zarówno zimą, jak i latem. Dodatkowo wysoka gęstość pojedynczych bloczków, a co za tym idzie ich duża masa, powoduje, że zbudowana z nich przegroda stanowi skuteczną zaporę dla różnego rodzaju hałasów, dzięki czemu polepsza się akustyka pomieszczeń. Silikaty cechują się także niską nasiąkliwością i wysoką mrozoodpornością, dzięki czemu z powodzeniem sprawdzają się już na etapie ścian fundamentowych i piwnicznych. Silikaty to również bardzo ekonomiczne rozwiązanie, nie tylko ze względu na jednostkową cenę samych materiałów, ale także na obniżenie kosztów związanych z późniejszą eksploatacją budynków.

Czy Pana zdaniem jedynie zalety produktów wpływają na stale rosnącą sprzedaż?
To co definiuje renomę firmy i uznanie wśród nabywców, to przede wszystkim najwyższej jakości produkt, posiadający doskonałe parametry techniczne. Ma to z pewnością największe przełożenie na wysokość sprzedaży, jednak nawet najlepszy asortyment nie wystarczy, by przyciągnąć klienta i zdobyć jego zaufanie. Dochodzi jeszcze klika zmiennych, które mają kluczowy wpływ na wzrost sprzedaży. Z jednej strony jest to dopasowanie oferty do potrzeb rynku i bieżące jej uaktualnianie o nowe lub unowocześnione propozycje. Zwłaszcza w obszarze materiałów budowlanych jest to niezmiernie ważne z dwóch względów, a mianowicie wpływają na to zmieniające się trendy w budownictwie i samej architekturze budynków oraz zaostrzające się przepisy prawa budowlanego, które podnoszą wymagania techniczne. Z drugiej strony sukces sprzedażowy nie byłby możliwy bez profesjonalnego zespołu ludzi odpowiadających za kontakt z klientem oraz fachowe doradztwo techniczne. Pomagają oni dobrać odpowiednie rozwiązania, wyjaśnić wszystkie zawiłości techniczne i odpowiedzieć na wszelkie pytania, których zwłaszcza przy produktach budowlanych nie brakuje, a nie każdy kupujący jest specjalistą w tej dziedzinie. Tylko kompletne działania i najwyższa jakość na każdym etapie – od projektu poprzez produkcję i obsługę klienta – gwarantują wzrost sprzedaży i – co najważniejsze – zadowolenie odbiorców.

Jak ocenia Pan branżę budowlaną w Polsce i Europie oraz pozycję Grupy SILIKATY na tle innych firm na rynku materiałów budowlanych?
Europejskie budownictwo jest na bardzo wysokim poziomie. Ma na to wpływ zarówno wykorzystywanie nowoczesnych technologii w produkcji materiałów czy budowie samych konstrukcji, jak i restrykcyjne uregulowania Unii Europejskiej, które dyktują konieczność utrzymywania wysokich standardów. Nasz rodzimy rynek nie odstaje zbytnio od rynku sąsiadów i z pewnością prężnie się w ich kierunku rozwija. Grupa SILIKATY w ubiegłym roku zanotowała wyraźny wzrost sprzedaży swoich produktów. Jako jeden z czołowych w Polsce producentów wyrobów silikatowych z roku na rok coraz mocniej ugruntowujemy swoją pozycję na rynku. Wyróżniamy się na tle innych firm innowacyjnymi rozwiązaniami, dopasowanymi nie tylko do obowiązujących norm, ale również przyszłych, zaostrzonych przepisów.

W czym upatruje Pan przyszłość branży budowlanej?
Coraz ważniejszym trendem w ostatnich latach jest ekologia. Bardzo istotne jest zrównoważone budownictwo nastawione na rozwiązania obniżające koszty związane z eksploatacją budynków, a przede wszystkim ze zużyciem energii na ogrzewanie i wentylację. Stanowi to również jeden z priorytetów działań Unii Europejskiej, która systematycznie wprowadza szereg zmian prawnych w zakresie wymagań technicznych nowych obiektów, jakie powinny spełniać poszczególne elementy wykorzystywane do ich realizacji. Drugim trendem, któremu podlega nowoczesne budownictwo, jest ochrona przed hałasem i poprawa akustyki budynków. Coraz poważniejszym problemem cywilizacyjnym jest hałas wynikający z rosnącego zaludnienia, rosnącej ilości samochodów i zakładów przemysłowych. Hałas negatywnie wpływa na zdrowie i samopoczucie ludzi. Poszukuje się zatem rozwiązań umożliwiających budowanie cichych obiektów, które zapewnią użytkownikom mieszkań czy biur komfortowy odpoczynek i pracę. Przyszłością są więc elementy budowlane odporne na hałas i eliminujące ilość dźwięków dobiegających do wnętrz budynków. Tym samym branża budowlana stoi przed ogromnym wyzwaniem, a jednocześnie szansą na dynamiczny rozwój i wejście na zupełnie nowy poziom funkcjonowania. Oznacza to wzrost zapotrzebowania na materiały budowlane, które pozwalają na więcej niż tylko wybudowanie obiektu. Kierunkiem są tu produkty charakteryzujące się bardzo dobrą jakością, a także doskonałymi parametrami akustycznymi i wysoką ekologicznością. Przyszłość branży budowlanej
to z pewnością szukanie rozwiązań kompleksowych, przyjaznych środowisku, zarówno na etapie produkcji materiałów budowlanych,
jak i wznoszenia „zielonych budynków” o obniżonych kosztach eksploatacji.

 

Wywiadu udzielił

MACIEJ RUTKOWSKI,
wiceprezes ds. zarządu
dyrektor ds. handlu 


 

Projekt i wykonanie EVIONICA