Kreator
Budownictwa Roku

— 2016 —

Artur Pączkowski

dyrektor sprzedaży i marketingu Soprema Polska Sp. z o.o.


Tytuł Kreator Budownictwa Roku 2016 otrzymała również firma
Soprema Polska Sp. z o.o.

Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Lubelskiej i programu Executive MBA Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN. Z branżą budowlaną związany od 1992 roku. Budował od podstaw firmę Rautaruukki Polska i zarządzał tam sprzedażą projektową na rynku B2B. W latach 2001–2005 w Metalplast Oborniki efektywnie wdrażał strategię sprzedażową, która doprowadziła do osiągnięcia pozycji lidera rynku płyt warstwowych przez firmę. Po przejęciu tej firmy przez Ruukki do 2009 roku zajmował się wdrażaniem kompletnych systemów budowlanych lekkich obudów Ruukki, a następnie został dyrektorem handlowym. Współuczestniczył w realizacji wiodących projektów tej firmy i zarządzał budżetem o wysokości 140 mln zł. Od 2009 roku jako dyrektor sprzedaży Ruukki Spaces wdrażał projekt stalowych hal systemowych Ruukki. W 2012 roku został dyrektorem sprzedaży i marketingu – Country Managerem w firmie Soprema Polska. Odpowiada za wyniki spółki, jej strategię rozwoju oraz sprzedaży, wdraża wraz z zespołem nowe systemy dachów płaskich oraz izolacji w segmentach budownictwa kubaturowego i infrastruktury.

Sukces jest wspólnym dziełem

Badania i rozwój wydają się priorytetowe dla firmy. W jakim kierunku Soprema prowadzi obecnie swoje badania?  
Nie zdradzamy szczegółów naszych badań. Kierunki prac prowadzonych w pięciu centrach badawczych na świecie są tajemnicą koncernu Soprema Group, którego jesteśmy częścią od 20 lat. Możemy jedynie mówić o kierunku rozwoju w ramach szeroko pojętych izolacji, a jest nim dostarczanie klientom sprawdzonych oraz wiarygodnych rozwiązań łączących hydro- i termoizolację w kompletny system. Dlatego w przypadkach, w których konkurencja napotyka na bariery technologiczne, bardzo często Soprema dysponuje już sprawdzonym rozwiązaniem.
Specjalizujemy się w dachach każdego rodzaju – w izolacjach części podziemnych budynków oraz tzw. „miejsc trudnych”, takich jak balkony, tarasy, dylatacje, odwodnienia w budownictwie kubaturowym, komunikacyjnym: tunelowym, kolejowym i drogowym, ale też w budynkach modułowych jedno- i wielorodzinnych. Zapewniamy kompatybilność produktów, zweryfikowaną żywotność systemów i oferujemy je w korzystnych cenach. To nadrzędne cele firmy takiej, jak nasza – gwarantującej wysoką jakość serwisu i produktów. Obsługujemy 3000 klientów: architektów, firmy wykonawcze i dekarskie oraz dystrybutorów materiałów budowlanych w Polsce.

Jakimi zasadami lub wartościami kieruje się Pan w biznesie?   
W tak wymagającej i konkurencyjnej branży jak budownictwo najważniejsze są wiarygodność firmy oraz jakość produktu i serwisu. Dlatego stale kładziemy nacisk na zapewnienie kontroli jakości surowców i produktów. Służą temu: baza badawcza firmy, własne laboratorium oraz ścisła wymiana doświadczeń pomiędzy działem sprzedaży a pionem kontroli jakości produkcji w naszej fabryce w Błoniu koło Warszawy.
Te główne elementy naszej tożsamości, czyli własna, nowoczesna fabryka wybudowana za 15 milionów euro w 2009 roku, własne laboratorium i nacisk kładziony na kontrolę jakości, gwarantują naszym klientom fachowy łańcuch dostaw.
O naszej wiarygodności jako producenta i dostawcy rozwiązań świadczą również sprawna logistyka i własny dział kontroli technicznej Soprassistance, który szkoli firmy wykonawcze i nadzoruje proces aplikacji naszych produktów i systemów na budowie. Reputację firmy potwierdzają ponadto rzetelne relacje z kluczowymi firmami wykonawczymi na rynku polskim. Soprema realizuje dostawy systemów hydroizolacji na budowy najbardziej wymagających, prestiżowych obiektów w Polsce. Produkty firmy zostały wykorzystane przy budowie II linii metra w Warszawie, biurowca Warsaw Spire, Opery Podlaskiej w Białymstoku, nowego dworca kolejowego Łódź Fabryczna, Galerii Posnania czy Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, ale też licznych projektów deweloperskich. Trudno znaleźć region Polski, gdzie hydroizolacje Soprema byłyby nieznane architektom i wykonawcom, czy też nieuznawane za materiały o jakości premium. Ponadto, aby firma była w stanie dostarczyć tę jakość klientom, konieczne jest oparcie się na doświadczonych pracownikach – profesjonalistach, a także aktywna rekrutacja młodych pracowników i stały proces podnoszenia ich kompetencji.
Tak jak w każdej dynamicznie rozwijającej się organizacji, gdzie częścią zespołu stają się młodzi pracownicy, ważnym zadaniem jest zaangażowanie ich w nowe obowiązki oraz wsparcie doświadczonych współpracowników. Współdziałanie i wymiana doświadczeń są przez nas promowane i doceniane. Zespołowe działanie oparte na fachowej wiedzy oraz łączenie młodości i doświadczenia to podstawy wyników Soprema. Wdrażamy taką politykę, nawet jeśli pociąga to za sobą większe nakłady na podnoszenie kwalifikacji pracowników.
Wartością, którą bardzo cenię, jest tworzenie partnerskich relacji z odbiorcami naszych systemów i lojalność wobec klientów, którzy codziennie obdarzają nas swoim zaufaniem, nabywając nasze produkty. Każdemu klientowi oferujemy profesjonalne wsparcie we wszystkich aspektach biznesowych.

Działania na rzecz rozwoju spółki, które niewątpliwie może Pan zaliczyć do swoich sukcesów, to… ?
Moimi sukcesami są sukcesy moich współpracowników, ich każdy nowo pozyskany projekt, klient czy wdrożone rozwiązanie. Staram się ich wspierać w dobrych pomysłach, inspirować do poszukiwań, bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu w branży budowlanej, w której pracuję od 1992 roku. Widziałem każdy etap jej rozwoju i każdy zakręt.
Doświadczenie zawodowe zdobywałem, podglądając pracę moich starszych kolegów w firmach takich jak Mostostal, Polimex, Przemysłówka czy Exbud. Pamiętam, że w tych firmach podstawowymi warunkami sukcesu były wiedza i doświadczenie pracowników – od majstra do kadry zarządzającej. Nawet, jeśli część z tych firm została zastąpiona na rynku nowymi podmiotami, które dzisiaj są liderami branży budowlanej, to pozostała we mnie świadomość, że kwalifikacje personelu firmy w dłuższej perspektywie są zawsze warunkiem jej sukcesu. Moim sukcesem jest również fakt, że od czterech lat Soprema Polska z powodzeniem wprowadza nowe produkty i systemy, cieszące się uznaniem wśród naszych partnerów, i na tym nie poprzestaje. To miernik stałego rozwoju firmy, który wpływa na lojalność klientów, coraz wyższą pozycję rynkową, lepszą rozpoznawalność marki Soprema oraz dochodowość obecnych i przyszłych przedsięwzięć.

W tym roku Soprema świętuje 20-lecie swojej działalności w Polsce. Czego Państwu życzyć z tej okazji?
W zmieniającym się otoczeniu biznesowym stabilizacja nie jest ani dobrą perspektywą, ani gwarantem przyszłych osiągnięć. Wierzę, że najlepszym życzeniem byłoby to, by trwała w nas chęć dalszego rozwoju, bo tylko taka postawa gwarantuje sukcesy w biznesie i rodzi satysfakcję wśród pracowników. Chęć rozwoju jest także magnesem przyciągającym najlepszych pracowników, a dopływ „świeżej krwi” jest konieczny, ponieważ daje firmie impuls, pomysły i motywację do działania.


Tytuł Kreator Budownictwa Roku 2016

otrzymała również firma 

 

Soprema Polska Sp. z o.o.
ul. Stefana Batorego 7
Pass, 05-870 Błonie
tel. 22 436 93 02
www.soprema.pl

 

Projekt i wykonanie EVIONICA