Maciej Strychalski z Klimas Wkręt-met o cyfryzacji w branży budowlanej

Zmieniająca się rzeczywistość technologiczna XXI w. dotyczy wszystkich branż. I choć niektóre, jak np. budowlana, wolniej adaptują wszystkie nowinki, to widać, że przyszłość tego sektora będzie bardzo mocno modyfikowana i wspierana przez rozwój nowoczesnych technologii.
Już dziś wiemy, że zmienia się praca architekta, który deskę kreślarską odkłada nieco na bok i przygotowuje nowoczesne projekty w komputerze, najczęściej poprzez systemy modelowania BIM.
Podobnie wygląda sytuacja z poszukiwaniem informacji o produktach z branży budowlanej. Klienci bardzo często nie szukają już informacji u sprzedawców. Dziś praktycznie wszystko jest dostępne w przestrzeni internetowej. O ile często trudno o obiektywizm wyszukanej informacji, o tyle faktem jest, że każdy z liczących się producentów chce zapewnić możliwie najlepszy kontent, aby przekonać, a finalnie przywiązać klienta.
Nie inaczej wygląda sprawa samych zakupów. Nowoczesne platformy dostarczają nam dziś niezbędnej wiedzy na temat produktów z branży i choć rynek sprzedaży internetowej jest jeszcze stosunkowo niewielki i szacowany na ok. 2% całej sprzedaży, to należy się spodziewać, że kolejne lata przyniosą jego szybki wzrost.

Wypowiedź Macieja Strychalskiego, dyrektora marketingu Klimas Wkręt-met została zamieszczona w Inżynierze Budownictwa, wydanie 4/2020.

 

 

Projekt i wykonanie EVIONICA